středa 2. května 2012

おやすみ。

Zdravím,

já už opravdu nevím, co se mnou je a proč sem vlastně píšu, když to stejně nikdo nečte, asi pro můj dobrej pocit, že nejsem až tak k ničemu a umím ze sebe vydolovat pár - ne moc kloudných - slov. Jsem ráda, že mě ale jazyk a pár dobrých přátel neopustilo, jinak bych tu takhle neseděla a nesnažila se psát všema deseti, jak nejrychlejc to půjde...

Včera večer jsem přijela domů z daleké cesty, shodila jsem ze zad baťoh, otevřela okno a koukala z něj. Nenapadalo mě nic, než že chci být tím větrem, který si mi příjemně pohrával s vlasy a svou svěžestí provoněl celý můj pokoj a přichystal mi ho tak k příjemnému spánku. Myslím, že jsem ješte nikdy nepsala poezii jako takovou, kromě přání k narozeninám.Včera to ke mně přišlo totiž samo, asi z toho nebe, na které jsem se dívala, a já rychle musela najít tužku a kus papíru, kam bych se vypsala. Prosím:

Vítr čechrá šlahouny mých vlasů, 
jeho děti laskají
věčnost korunních lístků.

Děti si skotačí pod větvemi
- holými rukami - 
nahé krásy.

Musí jít zpět.
Oběhnou mě a pohladí, chytnou mě za ruku,
hlasitě volají.

Dýchám a stojím,
jejich dech mi motá hlavu.
snad už se zastaví.

Čistá tma teď je,
nad tou věčností.
Brzy však skončí;

"Odveď mě za sebou!
Nehrej si a nepodváděj,
nikdo tě nevidí..."


Jaro přišlo, tak se prosím nedivte, trochu to na mě všechno jaksi taksi leze a hlodá mi to šedou kůru mozkovou...

S takovými třešněmi jsme strávili "Čarodějnice, Beltain...", jak chcete. V Náchodě, kde bylo mimochodem opravdu krásně se všemi, kteří tam se mnou byli. Jsem beznadějná, s každým je mi svým způsobem nějak dobře, ale tady mi bylo krásně. Tak ještě něco na rozloučenou, než padnu za vlast...






おやすみしてください。
Oyasumi, shite kudasai.



2 komentáře:

  1. Koukám, že už si tě taky chytla ;-D
    Pěkné, alespoň mně se zalíbila...
    Jen bych měl takovou připomínku, jestli si ji teda mohu dovolit - "-holými rukami-" bych zaměnil za "-holýma rukama-". Strukturu nenaruší a pocitově udělá plynulejším... A co víc, myslím, že je to pravopisně správnější, ne-li přímo správně...
    Ale jinak super! To je ta oblast do které bych se chtěl taky někdy dostat, ale pořád mi to nejde...
    Pak jsem ti chtěl taky sdělit, že jsem si dovolil použít ty fotky s ohněm... ale volil jsem jenom ty svoje, tak doufám, že ti to nebude vadit...
    A na závěr - věz, že když tu něco přibyde, vždycky si to rád přečtu...
    F

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokrát děkuji, za všechny poznámky.
      Nad holýma rukama jsem taky přemýšlela, pak jsem to nějak zazdila hluboko v mysli, protože takhle to bylo zvláštnější... :) Tak to bylo, ale máš pravdu. Nejspíš to přepíšu.

      Děkuji.

      Vymazat